Registreren

Hoe ballonnen bewaren?

Voor al je vragen over ballonvouwen.

Hoe ballonnen bewaren?

Berichtdoor jacobslea » 10 nov 2010, 21:18

Ik heb dus zelf die 'zak' gemaakt, nu stop ik die altijd in een plastic zak. Is dat aangewezen? Ik doe dat omdat ballonnen ook toekomen in een plastic zak, dus ik ga ervanuit dat dat optimaal bewaart?
Ik merk soms bij het plooien(gewoon thuis hoor) dat er vaak ballonnen knappen, ik heb de 'goeie' van Quallatex. Wat is jullie ervaring in het bewaren van ballonnen, ik vermoed dat 'verse' ballonnen wat meer kunnen verdragen. Maar zo lang heb ik ze hier nog niet liggen, een paar maand hooguit. Ik merk ook vaak dat de doorzichtige ballonnen veel lawaai maken bij het plooien, nu ja lawaai, als mijn man tv aant kijken is en ik zit ernaast, vind hij het toch storen :lol:
En die zijn ook gevoeliger bij het twisten, vooral de diamond clear. Ik heb nu ook zilveren, en die zijn zelfs nog kwetsbaarder vind ik. knappen snel bij een twist die wat strakker is.
lieve groeten!

Re: Hoe ballonnen bewaren?

Berichtdoor ballonnenclown tom » 10 nov 2010, 21:30

alle doorschijnende, de gouden en de zilveren zijn idd wat broos, en vragen iets meer " feeling", je moet die gewoon een beetje meer gewoon worden.... het geluid is niet echt op te lossen, met clear's is dat gewoon het ergst
vorige week hoorde ik wel zeggen dat door die met speciale twister handschoenen te vouwen, je minder geluid zou hebben...

ballonnen bewaar je best koel droog en uit de zon, en op constante temperatuur, en afgesloten van tocht, ze drogen dan uit en breken makkelijker,

meer specifieke info vraag je best even aan dennis en ingid op dit forum of op haha entertainmend....
kinderanimatie met een glimlach...

Berichtdoor ballonnenclown tom » 10 nov 2010, 21:31

sommige kleuren zijn ook gevoeliger dan andere

Berichtdoor Paarstreintje » 10 nov 2010, 21:44

Klopt, helemaal met Tom eens. Daarbij heb je soms een zak ballonnen die van mindere kwaliteit zijn. Van Andrew Mc Donnald hoorde ik vorige week dat hij ze terug zend naar qualatex. Helaas worden ballonnen vanuit Europa niet terug genomen. Ik heb van Dennis begrepen dat dit niet mogelijk is. De goud en zilver gaan inderdaad stroever. Deze liever niet te hard oppompen en voor je een strakke twist draait, kan je eerst wat in de ballon knijpen. Dat scheelt iets. De witte clear ballonnen daar heb ik nog regelmatig ruzie mee, ben je er bijna, knalt hij op het laatst. En het kraakgeluid......... :cry:
Maar deze zijn wel het leukste wanneer je iets in de ballon wilt stoppen.
Ballonnen fleuren je dag

Berichtdoor ballonnenclown tom » 10 nov 2010, 22:26

sommige ballonnen zullen altijd wat "moeilijk " blijven gaan, da's kwestie van ervaring en gewoon worden, en t' blijft een natuurproduct hé
aan elke ballon is er een voor en een nadeel

Berichtdoor Wim » 11 nov 2010, 13:55

Mijn oudste ballonnen zullen nu ongeveer 3 jaar oud zijn (bij mij, wie weet hoe lang ze daarvoor in de opslag lagen)
Ik hou ze uit de zon, in het donker en dat is het eigenlijk wel.
Ik merk wel dat ze nu, na 3 jaar, wel heel erg snel kapot gaan. Bovendien zijn het allemaal juwel tones (doorzichtige), die gaan zowiezo al veel sneller stuk maar nu naar 3 jaar.... als je al te hard kijkt poppen ze al! Nah, nog 200 en dan zijn ze op. Ik wil overigens nooit weer juwel tones hebben.
Ik heb een serie van ongeveer 1,5 jaar oud (normale, geen juwel tones) en die zijn nog prima, gebruik ik nog regelmatig. Zijn ook bijna op trouwens, ik had er 20.000 uit de USA laten komen en dat is nu ook bijna gebeurt. Ik laat komend voorjaar weer wat komen.

Berichtdoor Bokkie » 12 nov 2010, 12:35

'k Heb net een zak gehad, bijna tegen 't einde, doorschijnende gele ballons. (Jewel tone) Normaal werk ik niet meer met jewel tones, gaan idd te snel stuk, maar had er geen meer en moest nog bloemenvaas maken.
Na 12 geknalde ballons tijdens 't oppompen heb ik de gele bloem er maar uitgelaten, en een bloem met gele hartjes gemaakt :)

Zak was al wel meer dan een jaar open ofzo, is er toch nie zo goe voor precies..

Dennis & Ingrid zullen 't wel beter weten, maar open zakken bewaren niet zo lang blijkbaar.

Berichtdoor tijnmandarijn » 30 nov 2010, 17:33

Ballonnen bewaar ik zoveel mogelijk op kamer temperatuur. Op het moment dat je bijvoorbeeld ballonnen in een schuur bewaar kan het weer ermee gaan spelen. Door afwisseling van vocht en warmte, droogt de poeder in de ballonnen en gaan ballonnen scheuren.

Maar als je ze op kamer temperatuur bewaard, kun je een jaar later ze nog steeds gebruiken.

Berichtdoor Bokkie » 30 nov 2010, 17:41

tijnmandarijn schreef:Maar als je ze op kamer temperatuur bewaard, kun je een jaar later ze nog steeds gebruiken.

Een geopende zak? Sorry maar da geloof ik niet.

Berichtdoor ballonnenclown tom » 30 nov 2010, 18:03

toch wel hoor jonathan, als ze maar uit het zonlicht liggen, zo donker mogelijk en liefst uit de tocht en zo( verpakking goed sluiten of in een tuperweeeeer poteke bewaren) en uiteraard moet die "kamertemperatuur ietwat konstant zijn en niet te warm, dan kan je ze hééééél lang bewaren en nog goed gebruiken...

Volgende

Keer terug naar Algemene twisting forum